De ce unele site-uri aduc venituri substantiale si al meu nu?

De ce unele site-uri aduc venituri substantiale si al meu nuIntrebarea din titlu este tot mai frecvent utilizata de catre proprietarii de site-uri si din acest motiv m-am hotarat sa trag putin cortina din spatele afacerilor online.

Astazi iti voi prezenta principalele motive pentru care unele site-uri genereaza venituri , iar altele nu.

Simplul fapt ca ti-ai creat un site pe internet nu iti garanteaza venituri. Afacerile online sunt putin diferite fata de cele clasice. In mediul offline daca iti deschizi un magazin intr-o zona intens circulata oamenii trec pe acolo si daca au nevoie de ceva  de la tine din magazin intra si cumpara.

Pe online lucrurile functioneaza diferit si pentru a plasa un site intr-o “zona intens circulata” este necesar sa intreprinzi anumite actiuni.

Revenind la subiectul principal al acestui mail, principalele motive pentru care un site genereaza sau nu genereaza venituri au legatura directa cu urmatoarele elemente:

  • Linkbuilding
  • Continut

Link building-ul este procesul de constructie de link-uri care ajuta un site la o pozitionare mai buna in motoarele de cautare (in special Google). Astfel, prin acest proces se creeaza link-uri care trimit catre site-ul personal din alte locatii de pe internet.

Dupa  modificarile operate de Google in ultimii ani link-urile sunt de doua feluri, link-uri bune si link-uri rele. Daca spre un anumit site sunt trimise link-uri bune acesta avanseaza in cautarile Google, iar daca primeste link-uri rele este penalizat si este gasit foarte greu in cautari.

Link-uri rele:

  • Link-uri cumparate
  • Link exchange
  • Link-uri generate automat cu diverse softuri
  • Prea multe link-uri din directoare web
  • Prea multe comunicate de presa
  • Prea multe link-uri pe anumite cuvinte cheie
  • Prea multe link-uri spre pagina principala

De la o vreme a aparut o adevarata isterie cu link-urile rele, deoarece toata lumea se teme de penalizari. O data ce a fost penalizat, un site isi revine foarte greu. Vestea buna este ca link-urile rele pot fi scoase fie contactand proprietarii de site-uri, iar daca acestia nu raspund se utilizeaza Disavow links tool.

Momentan eu chiar sunt platit de catre o firma pentru a sterge link-urile rele care duc spre site-ul lor. Aceasta munca nu este deloc usoara pentru ca trebuie analizat fiecare link in parte (si in cazul de fata sunt vreo 500).

Am avut o mare surpriza atunci cand un proprietar de site (director web) pe care l-am contactat mi-a raspuns cu urmatorul mesaj:

“Stergerea link-ului din directorul nostru costa 100 ron, va rugam sa ne trimiteti datele de facturare.”

Evident ca nu o sa platesc acei bani si nici nu intentionez sa te sperii, dar pentru ca am promis sa ridic putin cortina  ti-am ofer un exemplu concret. Daca proprietarul s-ar fi informat din timp probabil ca site-ul nu ar fi ajuns sa fie penalizat.

In ultima perioada Google a inceput sa scada tot mai mult importanta link-urilor si  sa creasca importanta continutului. Este foarte posibil ca in anii urmatori link-urile sa nu mai conteze deloc, dar pana atunci importanta lor este una majora. Vrem nu vrem, avem nevoie de linkuri de calitate asa ca te invit sa vedem care sunt acestea:

Linkuri bune:

  • Linkuri pe forumuri (daca sunt insotite de multe comentarii si aduc trafic pe site sunt foarte bine vazute de google)
  • Linkuri pe site-uri de intrebari si raspunsuri (daca sunt insotite de multe comentarii si aduc trafic pe site sunt foarte bine vazute de google)
  • Linkuri de pe site-uri din aceeasi nisa
  • Linkuri obtinute in urma unor parteneriate elaborate
  • Linkuri din Social Media
  • Linkuri din content marketing
  • Linkuri de pe site-uri cu autoritate mare

Acestea sunt tipurile de linkuri de care are nevoie un site pentru a urca in motoarele de cautare. Pentru ca am amintit la inceput despre continut as vrea sa dezvoltam putin acest subiect.

Daca doresti sa iti promovezi site-ul cu ajutorul continutului ai nevoie de:

  • Cresterea numarului de pagini indexate in Google
  • Continut unic si de calitate
  • Cresterea frecventei postarilor
  • Pagina de blog (in caz ca nu exista)

Tipuri de continut:

  • Text
  • Imagini (jpg,png,gif)
  • Video
  • Audio (pocasturi)
  • Documente (word, pdf, power point)

Probabil ca multi or sa ma injure dupa ce vor citi urmatoarea afirmatie: „Orice site care respecta cea ce am scris mai sus este condamnat sa aiba succes.”

Ps: Sper sa nu ajungi si tu in situatia de a plati un specialist care sa scoata penalizarile de la site pentru ca o sa te coste de zeci de ori mai mult decat pretul unei carti. Vezi oferta unica aici.

Comments

  1. cnusi says:

    Sunt si eu de ceva vreme pe net, nu am castigat bani „cu carul”, ideea este ca oricat ai scrie de frumos si bine, dintr-un blog poate vei castiga numai sa intretii blogul, domeniu+host, bani si de buzunar foarte greu, sau eu nu am gasit pana acum „bagheta magica”

Speak Your Mind

*