2Parale.ro

O simpla cautare pe Google te poate scuti de cheltuieli inutile

O simpla cautare pe Google te poate scuti de cheltuieli inutile

Zilele trecute m-am intalnit cu o veche prietena pentru un schimb de informatii. Stiam ca vrea sa isi deschida un magazin online si mi-a aratat ca isi comandase de pe internet un curs in format video despre aceasta nisa.

Am fost foarte bucuros atunci cand mi-a propus sa-mi imprumute cursul cu conditia sa-l returnez in cateva zile. Abia astazi am reusit sa ma uit pe el si am avut parte de o dezamagire totala.

In primul rand accesarea informatiilor se face prin intermediul unui cod de activare care se gaseste pe site-ul comerciantului, deci automat pierzi ceva timp.

Dar nu asta a fost problema principala, ci calitatea informatiilor livrate si faptul ca nu au mai fost actualizate din 2010 (este oferit un exemplu cu cresterea vanzarilor Emag din acel an).

Toate capitolele contin informatii generale despre magazinele online si cum iti poti crea unul, dar evita multe aspecte importante in buna functionare a unui astfel de magazin. Nu trebuie sa fii specialist in e-commerce ca sa-ti dai seama ca persoana care a creat materialul nu are nimic in comun cu acest domeniu.

Nu vorbeste nimic despre conversii, SEO, Google Analytics sau alte chestii de care se poate lovi un proprietar de magazin online. Probabil cei care nu au cunostinte in domeniu cumpara materialul, reusesc sa isi faca un magazin si pe urma asteapta sa pice clientii din cer.

O alta chestie deranjanta care mi-a sarit in ochi a fost faptul ca a doua jumatate a materialului era ocupata cu reclame la alte DVD-uri (despre contabilitate, idei de afaceri, etc.) comercializate de aceeasi firma. Pretul unui astfel de material variaza intre 60 – 70 ron si sper din tot sufletul, pentru cei care le comanda, ca celelalte materiale sa aiba un nivel de calitate mai ridicat.

La o simpla cautare pe Google gasesti informatii mult mai valoroase decat in materialul pe care tocmai l-am vizionat. Este adevarat ca dureaza ceva timp sa triezi si sa verifici informatiile de pe Google, dar merita din plin.

Nu stiu cum o firma destul de cunoscuta poate sa promoveze si sa comercializeze asemenea produse de o calitate foarte slaba. Produsul se numeste „Magazin online” si nu l-as recomanda nici daca ar fi gratuit.

Maine trebuie sa-i dau inapoi  prietenei mele cursul si habar nu am cum o sa reactioneze cand o sa-i spun ca informatiile de pe DVD sunt lipsite de valoare. Chiar o voi sfatui, daca mai este posibil, sa il returneze.

Concluzia acestui scurt articol este una foarte simpla si usor de pus in aplicare. Inainte sa comandam un produs ar trebui sa ne informam serios despre el, iar Google ne ajuta din plin sa facem asta.

Tu te-ai confruntat vreodata cu o situatie asemanatoare?

Comments

  1. Cristina says:

    Asa este. Exista multe informatii pe internet – unele de calitate buna, altele de calitate mai slaba. Si faptul ca platim pentru un produs informational, nu inseamna neaparat ca vom primi informatii de calitate.

    Depinde doar de noi sa ne documentem temeinic inainte de a face o achizitie…pentru ca fiecare negustor isi lauda marfa sa, nu-i asa? Asta nu inseamna ca trebuie sa le dam tuturor crezare si sa aruncam cu banii in stanga si-n dreapta.

    • Ion says:

      Din cate am observat multi oameni achizitioneaza produse informationale si le uita pe undeva prin calculator. De multe ori nici nu apuca sa le parcurga, iar cei care vand produse de slaba calitate profita tocmai de aceasta neglijenta a oamenilor.

  2. TITUS says:

    E foarte greu sa gasesti un material „la zi” si complet despre asa ceva atata timp cat sunt specialisti (cu sau fara ghilimele) care fac bani din asa ceva.
    Tocmai sunt in „chinurile facerii” cu un astfel de magazin :
    1. nu a gasit nici un fel de documentatie care explice care sunt pasii si care sunt modulele absolut necesar a fi introduse intr-un astfel de site
    2. mi-a fost foarte greu sa iau decizia de a-l plati sa fie al meu sau sa inchiriez unul pe o platforma
    3. am ales, din considerente bugetare, un magazin on-line de pe o platforma; nu are nici macar un manual de help
    4. cel mai multe (cred eu) inveti de pe help-urile din cadrul platformelor specializate pe asa ceva (prest-shop, magento, etc.)
    5. referitor la promovare… am sa zic doar ca nu gasesti pe nicaieri explicat, pe lima tuturor, cum se face o promovare pe google sau prin social media (asta ca sa zic doar de cele cunoscute)
    As fi foarte incantat sa dau o simpla cautare pe google despre magazin online si sa gasesc un link care sa contina tot ceea ce ar trebui stiut despre acest bussines (de la „nasterea” magazinului, la promovare)

    • Ion says:

      Salut Titus, tocmai mi-ai dat o idee dupa care as putea scrie o carte. Referitor la platforme, eu folosesc Shopmania. Daca imi trimiti link-ul site-ului te-as putea ajuta cu cateva sfaturi .

  3. Daniel Mois says:

    E la moda sa vinzi cursuri de tip PANACEU UNIVERSAL, promovate agresiv, si fara o reala valoare. Lumea inca o musca, fiind convinsa ca un curs video poate inlocui relatia profesor – elev, respectiv maestru – ucenic… Insa in aceste relatii, primeaza tocmai LEGATURA INTERUMANA, si informatia pura e pe locul 2.

Lasă un răspuns către Cristina Anulează răspuns

*