2Parale.ro

Noile (si vechile) reguli ale SEO

Noile reguli ale seoAs vrea sa spun ca optimizarea pentru motoarele de cautare a ramas la fel, insa lucrurile sunt mai confuze ca niciodata. Si asta din cauza ca Google ne-a obisnuit deja, de multa vreme, ca nu poate sa joace dupa reguli. Am citit chiar articole in care diferiti experti SEO ii acuza pe cei de la Google ca dau sfaturi menite sa starneasca si mai multa confuzie in randul webmasterilor si, cu cat studiez mai bine problema, cu-atat le dau mai multa dreptate.

In cele ce urmeaza vreau sa iti ofer cateva ponturi legate de SEO, lucruri care nu iti vor creste site-ul peste noapte dar vor construi o fundatie solida ce iti va aduce trafic organic extrem de mult in urmatorii ani. (Aceste sfaturi, apropo, pot fi aplicate indiferent ca vrei sa iti faci un blog, un mic site de prezentare sau chiar un magazin online cu produse.)

Mentalitatea ta, in tot acest timp trebuie sa fie urmatoarea: trebuie sa te concentrezi pe marketing online si pe vizitator sau client, si mai putin pe motoarele de cautare. Asta pentru ca search engine-urile sunt din ce in ce mai destepte si isi maresc inteligenta artificiala de la luna la luna.

In primul rand, vreau sa uitam pe moment de tehnicile SEO „ultimul racnet” pentru a ne concentra pe lucrurile de baza care merg. Exista si lucruri care sunt inutile si chiar ii pot dauna site-ului tau.

Optimizarea on-site este la fel cum o stiai si ramane importanta. Fiecare articol trebuie optimizat pentru un cuvant cheie principal, cuvant care trebuie sa apara in titlul si URL-ul articolului alaturi, optional, de niste cuvinte atractive. Un titlu atractiv si optimizat SEO este absolut necesar.

Sa vorbim putin despre optimizarea efectiva a continutului articolului. Densitatea cuvantului sau a cuvintelor cheie nu mai este asa de relevanta cum era pe vremea cand algoritmii de rank-are erau mai simpli. Acum, e suficient sa scrii cuvantul cheie doar acolo unde crezi tu ca e necesar in articol. Concentreaza-te ca textul sa fie foarte bun pentru cititori in primul rand, si abia apoi pentru search engine-uri.

Ok, hai sa vorbim putin despre SEO off-site, pentru ca aici sunt schimbarile majore care ne pot pune site-ul pe prima pozitie in Google sau, dimpotriva, pe lista neagra. Daca ai un blog WordPress probabil si acum primesti o gramada de comentarii spam, pe care acesta le respinge cu promptitudine. Ei, daca, inainte, sa ai mii si zeci de mii de backlinks de pe orice domeniu pe care il prinzi mergea, acum, aceasta strategie este complet nefolositoare.

Iti sugerez cu mare caldura sa iti indrepti atentia spre a construi link-uri de calitate din surse cu reputatie. In general, cu cat e mai greu sa obtii link de pe un site de calitate, cu-atat acel link e mai valoros. Pentru ca beneficiile SEO ale link-ului tau nu le vei imparti cu restul domeniilor care primesc si ele, in rand cu tine, link de pe acel site.

Una din metodele cele mai populare de a face rost de link-uri de calitate este asa-numitul guest posting. Aceasta este si strategia mea preferata care sta la baza eforturilor mele pe parte de SEO. Un guest post nu este altceva decat un articol pe care il scrii pe un site de unde doresti sa obtii link. Acel site castiga un articol de calitate pentru cititorii sai iar tu obtii un link binemeritat pentru efortul depus.

Lucrurile nu sunt chiar asa de simple, insa, cand vine vorba de guest post-uri. Aceasta metoda tinde sa fie abuzata de unele firme care tocmai cu asta se ocupa, fenomen intalnit in special la site-urile in engleza.

Si-atunci, regulile se schimba din nou. Pentru a evita ca articolele tale pe alte site-uri sa fie catalogate drept guest post spam, trebuie sa faci (sau sa nu faci cateva lucruri).

In primul rand, nu scrie guest post-uri in prostie. Beneficiile nu cresc nici macar liniar iar tu pierzi timp pretios pe care l-ai putea folosi lucrand la propriul tau site. Totusi, atunci cand scrii un guest post te rog sa o faci cu seriozitate maxima. Scrie articole chiar mai bune decat le scrii pe propriul tau site.

In al doilea rand, e bine ca, la unele guest posturi sa faci anumite lucruri care sa le faca sa para mai putin…. guest post-uri. Spre exemplu, pune nu doar link catre tine ci si link-uri catre alte site-uri cu autoritate (si relevante!). Poti pune chiar cate un link catre un articol de pe acelasi site, sunt sigur ca webmasterul nu se va supara daca faci referinta la munca lui.

In al doilea rand si daca webmasterul e de acord, ai putea ca guest post-ul sa il publici in numele lui. Astfel, daca pe acea pagina nu apar cuvintele guest post sau numele tau, nimeni nu va banui ca, de fapt, acela este un articol scris cu scopul de a aduna link-uri.

Nu spun ca trebuie sa faci asta cu fiecare articol ci doar din cand in cand.

 

Succes!

 

Speak Your Mind

*