Managementul timpului si activitatile online

Managementul timpului si activitatile online

Probabil ai citit deja fragmentul gratuit  din cartea „Cum sa te imprietenesti cu Google”. Acolo am povestit cum o multime de evenimente petrecute intr-o perioada scurta de timp m-au adus in postura de a scrie cartea.

Ceea ce foarte putine persoane au stiut este faptul ca pe masura ce ma apropiam de final incepusem sa avansez tot mai greu si chiar am ajuns intr-un punct in care nu reuseam sa progresez deloc.

Tot timpul aparea cate ceva de rezolvat, iar atunci cand nu se intampla asta, imi gaseam o ocupatie si amanam reinceperea activitatii. Mai mult de cat atat, din cand in cand luam cate o pauza de Facebook sau verificam adresa de e-mail si de fiecare data gaseam cate ceva „interesant”.

Initial mi-am propus sa lansez cartea la sfarsitul lui iunie, dar datorita amanarilor tot mai frecvente nu am reusit sa termin la timp. In plus, trebuia sa creez si pagina de prezentare.

Atunci mi-am dat seama ca trebuia neaparat sa schimb ceva, altfel riscam sa sabotez intregul proiect. Dupa o analiza amanuntita a activitatii din ultima perioada am realizat ca devenisem un procrastinator de succes.

In continuare vreau sa lamurim ce este de fapt procrastinarea, dupa care iti voi prezenta ce actiuni am intreprins pentru a reusi sa termin cartea.

„Procrastinarea este un comportament caracterizat prin amanarea actiunilor sau a sarcinilor pentru mai tarziu. Psihologia citeaza adesea procrastinarea ca fiind un mecanism de combatere a anxietatii asociate cu inceperea sau finalizarea unei sarcini sau a unei decizii.”                                  ro.wikipedia.org

Cel mai important pas pe care l-am facut pentru a evita intreruperile si, implicit, amanarile a fost sa identific si sa elimin toti factorii care imi distrageau atentia in timp ce lucram:

  • Am renuntat la toate activitatile care nu erau urgente.
  • Am dezactivat toate alertele sonore si vizuale din calculator.
  • De fiecare data cand ma apucam de lucru aveam grija sa inchid e-mailul, contul de Facebook si orice alta aplicatie care ar fi putut sa imi distraga atentia. Imediat dupa ce am facut acest pas, nivelul de productivitate a inceput sa creasca simtitor.

Un studiu recent efectuat in Marea Britanie a scos in evidenta faptul ca cele mai importante activitati consumatoare de timp in mediul online sunt jocurile pe calculator si navigarea pe retelele de socializare. De asemenea, verificarea in mod frecvent a adresei de e-mail ocupa si ea o pozitie fruntasa.

  • Pe toata perioada cat lucram tineam telefonul dat pe silent.
  • Mi-am facut ordine pe birou. Inainte sa fac acest pas, s-a intamplat de cateva ori ca un document, o carte sau un postit aflat pe birou sa imi atraga atentia si sa intrerup lucrul. De fiecare data cand ma opream, imi lua ceva timp pana ma hotaram sa reincep lucrul.

Cu ajutorul pasilor mentionati mai sus am reusit sa duc la bun sfarsit proiectul „Cum sa te imprietenesti cu Google”. Este foarte posibil ca tu sa te confrunti cu o situatie diferita si m-am gandit sa iti ofer cateva sfaturi suplimentare, care te pot ajuta sa iti cresti nivelul de productivitate:

a) Separa munca de distractie

Spatiul dedicat exclusiv lucrului scade semnificativ gradul de procrastinare intr-o perioada de timp relativ scurta. Pentru aceasta este posibil sa ai nevoie de doua calculatoare, unul pentru munca si unul pentru distractie.

Daca nu iti permiti inca un calculator, atunci poti crea un nou user in calculatorul vechi si astfel vei scapa de tentatiile procrastinarii. In afara de asta, achizitionarea unui al doilea telefon simplu, fara conexiune la internet te ajuta sa castigi mult timp.

 b) Stabilirea obiectivelor

Fixarea de obiective este solutia cea mai inteleapta pentru combaterea procrastinarii. Poti face asta in cativa pasi simpli:

  •  Dupa ce ti-ai fixat un obiectiv clar, iti notezi pe o foaie de hartie: Ce anume trebuie sa faci in acest sens? Si pana cand?
  • Imparti obiectivele pe termen lung in obiective pe termen scurt.
  • Iti structurezi programul in asa fel incat actiunile intreprinse pentru atingerea obiectivului sa aiba loc regulat la aceeasi ora si in acelasi loc. Dupa 2-3 saptamani aceasta activitate se va transforma intr-un obicei si iti va fi mult mai usor sa iti atingi obiectivul.

Pentru ca am ajuns la final sper ca informatiile din acest articol sa iti fie de folos si te invit sa-mi raspunzi la urmatoarele intrebari:

Cat timp iti petreci zilnic pe retelele de socializare?

Actiunile intreprinse in tot acest timp te ajuta sa iti imbunatatesti anumite aspecte ale vietii?

 

Comments

  1. Adrian says:

    Salut!
    Foarte folositor articolul.In aceeasi postura ma aflu si eu, asa ca m-ai ajutat foarte mult.Mersi!

    • Ion says:

      Salut Adrian,
      Ma bucur ca articolul ti-a fost de folos. Multe persoane se confrunta cu aceasta situatie. Tentatiile sunt foarte mari si ne este greu renuntam la ele.

  2. Pop Rozalia says:

    Modalitatie de a micsora sursele de intreruperi, zgomote, etc. sunt practice si utile, dar doar 20% din eficacitate. O alta directie este cresterea puterii de concentrare, focalizare, cu pondere de peste 80% ( exercitii pentru claritatea mintii, a atentiei, a inimii – neutralitatea emotionala, postura corpului -dreapta si relaxata: cu exercitii de respiratie, concentrare pe lumanare, pe punct fix, pe meniscarea corpului, etc)
    Multumesc, succes!

Speak Your Mind

*