2Parale.ro

Despre cursuri si servicii de slaba calitate in mediul online

Despre cursuri si servicii de slaba calitate in mediul onlineProbabil multi or sa ma injure dupa ce vor citi acest articol, dar m-am saturat sa vad cum anumiti indivizi, profita de pe urma lipsei de experienta si de informatii a oamenilor.

Acum cateva zile am fost contactat de cineva, care m-a rugat sa-i ofer cateva solutii pentru imbunatatirea site-ului sau. Intrand pe site am constatat ca lipsea cu desavarsire butonul pentru pagina de contact, iar cand am dat click pe butonul home am fost directionat spre o pagina care continea datele de contact.

Automat mi-am pus intrebarea „Oare cum poate o astfel de persoana/firma care nu stie nici cum ar trebui sa fie structurat un site, sa ofere servicii de web design?”. Uite ca poate deoarece nesimtirea si tupeul sunt la moda in ziua de azi. De asemenea exista si varianta in care respectiva persoana are cunostinte limitate in domeniu si nu este constienta de acest lucru.

Printr-o situatie asemanatoare am trecut si eu cu cativa ani in urma, cand am comandat un site la o firma din Bucuresti. Abia dupa un an am realizat ca site-ul avea ceva probleme pe partea de SEO. Reusisem sa il ridic pana la un anumit nivel in motoarele de cautare, dupa care timp de cateva luni nu a mai urcat nici macar o pozitie.

Atunci am inceput sa ma documentez mai bine si mi-am dat seama de respectivele probleme. In plus odata cu adaugarea unei mari cantitati de continut, au aparut probleme si in panoul de administrare, iar gestionarea continutului a devenit tot mai greoaie.

Pentru aplicarea modificarilor necesare unei functionari  optime din toate punctele de vedere, ar fi fost necesar sa platesc unui programator cateva  sute de euro. Deoarece aveam si alte site-uri care imi aduceau un profit frumusel, am preferat sa imi indrept atentiaasupra lor si nu m-am mai ocupat de acel proiect.

Am avut foarte multe lectii de invatat de pe urma acestei experiente si nu o regret, totusi daca in locul meu s-ar fi aflat o alta persoana nu stiu cum ar fi reactionat.

Din pacate marea majoritate a antreprenorilor incepatori din mediul online cred ca odata cu construirea unui site, clientii vor da navala sa cumpere produsele si serviciile oferite de ei.

Intradevar crearea unui site este un pas important, dar este doar primul pas in procesul de promovare. Dupa aceea trebuie sa iti aloci un minim de cateva ore pe saptamana pentru adaugarea de continut, postari pe retele de socializare, comantarii pe bloguri/forumuri, etc.

Chiar indraznesc sa compar un site nou cu o carte nepublicata. Cum sa ajunga mesajul tau la cititori, daca tu nu ai de gand sa publici cartea? La fel este si cu site-ul cum sa ajunga informatiile la oameni, daca tu nu te ocupi de promovarea lui?

Exista modalitati si unelte care te pot ajuta sa iti faci site-ul cunoscut, iar daca nu ai timp sa te ocupi, poti sa delegi pe cineva.

www

www

La situatiile prezentate pana acum, contribuie din plin si cei care presteaza servicii in acest domeniu. Foarte multi dintre ei nu le explica (cred ca unii nici nu cunosc) clientilor cum se desfasoara intregul proces care duce  la obtinerea de conversii. Dimpotriva se multumesc sa termine cat mai repede site-ul, incaseaza banii si „la revedere”.

O solutie ar putea fi acontarea catorva ore de consultanta cu un specialist in domeniu, platesti 200-300 de ron si poti salva 2-3 mii de euro in cazul unui proiect mare.

Intr-un mod similar la unele evenimente (workshopuri, cursuri, semiarii, etc) ce au legatura cu mediul online, unii „experti” profita de pe urma lipsei de cunostinte si de experienta a oamenilor.

Luna trecuta am fost la un eveniment de business foarte important, iar in cadrul acestuia am participat la un workshop despre Social Media. Acolo am avut parte de o surpriza de proportii, niciunul dintre vorbitori nu era specialist in Social Media. Asta nu a fost neaparat o problema, nemultumirea mea a plecat de la faptul ca o domnisoara (nu mai retin ce firma reprezenta) si inca un domn au avut doua prezentari penibile.

Chiar nu credeam ca la acest nivel o sa vad asemenea prezentari si nu ma refer la modul de livrare a informatiilor, ci la calitatea lor foarte slaba. Daca tot ai ajuns sa participi ca vorbitor la un eveniment atat de important, chiar nu te poti documenta putin? Cu o simpla cautare pe google gasesc informatii mult mai valoroase decat in prezentarile celor doi.

Pe parcursul workshopului multe persoane au parasit sala, iar la final cateva persoane venite din alte localitati si-au exprimat nemultumirea destul de zgomotos.

Chiar discutam cu un prieten acum ceva timp despre evenimentele si serviciile de slaba calitate si mi-a oferit un exemplu foarte elocvent. El tine cursuri de terapii complementare, iar un elev de-al lui imediat la o zi dupa ce a terminat un astfel de curs. A aparut la o emisiune tv in calitate de terapeut, desi el nu avea deloc experienta in domeniu.

In concluzie mare atentie la cine apelezi pentru diverse servicii si la ce evenimente ai de gand sa participi. O scurta verificare prealabila nu strica, mai ales ca incidente asemanatoare cu cele prezentate de mine se pot intampla in orice domeniu de activitate.

PS: Te astept cu reclamatii si comentarii mai jos:)

Comments

  1. Gina says:

    Super articol! Ai pus degetul pe rana. Eu cred ca problema se pune de ambele parti:
    – cei care realizeaza site-urile ca „specialisti” considera ca daca stiu sa instaleze o platforma e suficient ca sa faci si altora pe bani grei,
    – clientii nu se documenteaza putin sa stie ce sa ceara si sa verifice ce primesc.
    Prin septembrie, anul trecut, am avut un proiect SEO pentru un site nou-nout. Cand am facut un audit, site-ul era „”praf”. Am fost obligata sa modific in cod ca sa ma pot apuca de treaba mea, iar cel care a realizat site-ul a ascuns gunoiul sub pres: a dat copy-paste la tot felul de functii de pe site-urile internationale ca sa nu se mai afiseze actualizarile, a taiat accesul la Dasboard, ca sa dau doar 2 exemple.
    Dupa ce l-am integrat cu Google Analytics si Webmaster Tools, site-ul a fost suspectat de piraterie informatica. Am scanat fisierele si am gasit codurile malitioase care duceau catre alte site-uri.
    Deci cat de departe ajunge nesimtirea unora?
    Ce incerc sa fac eu cu toti clientii, este sa-i implic in proiect si le explic pas cu pas ce fac, in termeni cat se poate de non-tehnici.

  2. Cristi says:

    la ce eveniment s-a intamplat asta? :D

  3. Frumos articol si te felicit pentru publicarea lui! Acest articol imi doresc sa fie citit de cine trebuie, adica de persoanele in cauza. Pe viitor poate iau atitudine in ceea ce priveste atitudinea si cunostintele lor in mediul public.

  4. Delia says:

    Ion, merita sa dai nume de firme si persoane, ca sa stie si altii de ce sa fuga sau sa se pazeasca. :-)

  5. Delia says:

    Daca te consoleaza cu ceva, acelasi lucru se intampla si cu trainingurile pe alte domenii. Peste noapte toata lumea e expert in NLP, dezvoltare personala, nutritie, etc. Si eu sunt „ofticata” de lipsa de profesionalism a unora, dar mi se raspunde mereu: „piata o sa cearna lucrurile”. Doar sa nu dureze prea mult :-)

  6. Anca says:

    Bine ales subiectul acestui articol! Da, este o explozie de cursuri si servicii in online si uneori, in afara de titlu, nu se dau multe detalii si nicio/sumara prezentare a calificarii furnizorului. De aceea nici nu stii daca sa te arunci sa investesti timp si bani doar in nadejdea unei promisiuni. Pare ca si certificarile/acreditarile se dau destul de usor. In plus, exista si neseriozitatea de partea cealalta, a potentialilor consumatori: o furnizoare se plangea ca s-au inscris multe persoane pe facebook la seminarul ei si s-a trezit aproape singura la data si ora stabilite.

    • Ion says:

      Buna Anca, atunci cand organizezi un eveniment important ceri confirmare din partea participantilor prin e-mail sau plata in avans. In acest mod vei stii sigur pe cati oameni contezi.

  7. David S. says:

    Am citit articolul si am o mare nemultumire. Si aici ca si in televiziune se fac aprecieri negative la adresa unei firme fara a li se spune numele. Mi se pare stupid sa spun despre un magazin ca are produsele alterate, dar sa nu spun numele magazinului pt. ca lumea sa-l ocoleasca. Cu alte cuvinte participam la „otravirea” populatiei cu buna stiinta.
    Cam asa este si aici. Mi se prezinta un articol despre o firma ce pare de specialitate cu doi prezentatori ce sunt „varza”, dar nu mi se spune cum sa-i ocolesc. Acest articol il socotesc nefinalizat sau rau intentionat. Pt. mine poate reprezenta doar o poveste ce m-a facut sa citesc pana la capat , iar povestitorul isi ia banii pe un articol „interesant”. Vi se pare corect ?

  8. Ela Iliesi says:

    Imi aduc si eu aminte la cate conferinte si seminarii m-au trimis angajatorii mei in primii mei ani pe piata muncii. A fost interesant dar nu am invatat foarte multe pentru ca ce mi-ar fi trebuit mie ca sa invat erau cursuri practice cu laptop-ul in fata si indrumari din partea vorbitorului.

    Am capatat insa curaj, am vazut cum ar trebui sa nu fie prezentarile si uneori aparea si cate un speaker carismatic sau cu idei originale de la care am avut ce invata. Prin urmare cred ca au fost mai degraba niste cursuri de public speaking chiar si conferintele de social media la care am participat :)

    Pentru mine insa e o diferenta mare insa intre conferinta si curs / workshop. Cursurile practice cred ca sunt de obicei utile tuturor.

    David, nu sunt chiar atat de multi in Romania care organizeaza conferinte si care vorbesc la ele. Din pacate adevaratii specialisti nu sunt invitati pentru ca lucreaza pentru ei, au afacerile lor, nu sunt directori de marketing la mari companii. Pe de alta parte, poate da nume si se dovedeste ca a fost doar o zi mai proasta a celor doi.. S-a inteles ideea pe care a vrut sa o transmita.

    • Ion says:

      Buna Ela,
      Se poate si mai rau, cunosc pe cineva care lucreaza la stat (bugetar). De la aceasta persoana am aflat ca majoritatea bugetarilor fac o multime de cursuri din care nu invata nimic. Fie din cauza ca nu sunt interesati, fie din cauza calitatii slabe a cursurilor.

Lasă un răspuns către Anca Anulează răspuns

*