2Parale.ro

Cum sa ai un bun control asupra site-ului tau

Cum sa ai un bun control asupra site-ului tau

Revin cu un subiect despre care am mai vorbit, dar de aceasta data voi acoperi cateva aspecte carora nu le-am acordat prea multa importanta in trecut, crezand ca sunt intelese de la sine.

Scriu aceste randuri pentru ca in decurs de 2 saptamani am fost martorul a 3 situatii destul de neplacute pentru cativa proprietari de site-uri. De curand am pornit o noua colaborare cu o firma din domeniul financiar si printre alte servicii trebuia sa ofer asistenta pentru mutarea site-urilor pe un alt cont de gazduire.

Totul a fost in regula pana cand am ajuns la partea in care trebuia sa umblu la setarile domeniului (voiam sa schimb nameserverele). Deoarece nimeni din firma nu isi amintea parola, am fost nevoit sa apelez la optiunea de recuperare si in acel moment am avut parte de o mare surpriza. Domeniile fusesera inregistrate pe o adresa de e-mail care apartinea firmei care crease site-urile.

Cazul acesta a fost unul fericit pentru ca dupa cateva apeluri telefonice am reusit sa schimb parolele. Chiar si asa nu mi se pare normal ca domeniul sa fie inregistrat pe alta adresa de e-mail, decat cea a firmei de care apartine.

Imediat dupa aceasta intamplare am fost contactat pe Facebook de o doamna, care m-a rugat sa o ajut sa isi  urce site-ul pe un cont de gazduire. Ulterior am discutat la telefon si mi-a povestit ca persoana care crease site-ul cumparase domeniul pe propriul nume. Din acest motiv doamna respectiva a fost nevoita sa platesca inca 50 de euro pentru a transfera domeniul pe numele ei.

Cea de-a treia intamplare s-a petrecut acum cateva zile cand am fost contactat de proprietarul unei firme de curatenie. Domnul respectiv mi-a cerut o oferta de pret pentru promovarea unui site. Pe parcursul convorbirii am incercat sa-i explic faptul ca procesul de promovare al unui site este unul de durata si nu exista un pret fix pentru asa ceva.

Cand am ajuns sa discutam despre detaliile tehnice ale site-ului mi-a spus ca nu are acces la panoul de administrare si nici in cpanel. Site-ul a fost creat in urma cu 2 ani de catre o firma din Orsova, iar acum nu mai raspundea nimeni la numerele de telefon ale firmei respective.

Initial primise datele de logare, dar nu isi aminteste ce a facut cu ele. Discutia noastra nu a mai continuat  din acel moment pentru ca mi-am dat seama ca de fapt se afla in imposibilitatea de a promova site-ul. Practic nu are nici un control desi a platit o gramada de bani pentru crearea lui.

Pentru a evita cele 3 situatii prezentate de mine mai sus iti voi oferi cateva sfaturi foarte usor de pus in aplicare:

  • Cumpara domeniu si gazduire pe numele tau sau pe firma. Daca domeniul nu se afla pe numele tau sau pe firma nu iti apartine. Despre achizitionarea domeniului am scris un articol aici. De asemenea, ai grija ca toate datele de inregistrare sa iti apartina si sa fie corecte.
  • Daca apelezi la o firma pentru crearea/promovarea site-ului, cere toate datele de logare (cpanel, admin, rotld,  social media, conturi google, etc.)
  • Salveaza toate datele de logare intr-un fisier si il pui intr-un folder de care sa iti poti aminti usor. In plus, le poti nota si intr-o agenda ca masura de siguranta.
  • Cere sau creaza o arhiva cu toate fisierele site-ului + baza de date.

Astfel, vei avea un control mai bun asupra propriului site. Daca te vei baza pe alte persoane sa faca acest lucru in locul tau s-ar putea sa te trezesti cu surprize neplacute.

Sincer sa fiu am ramas surprins cand am aflat ca atat de multe persoane se confrunta cu o problema asemanatoare intr-o perioada atat de scurta de timp. Despre alte probleme cu care te poti confrunta in mediul online am scris pe larg in cartea „Cum sa te imprietenesti cu Google”, mai multe detalii despre carte gasesti aici.

Sper ca articolul de astazi sa iti fie de folos si daca ai ceva nelamuriri te astept cu un comentairu mai jos.

Comments

  1. Iulia says:

    Multumim pentru aticol, foarte valoros. :)

  2. cnusi says:

    nu suntem singurii din lume „pacaliti”, la altii se intampla m-ai rau si pe bani multi,dar cred ca si suntem naivi, credem in orice si oricine, invatare de minte pentru respectivii „pagubiti”.
    Felicitari pentru atentionarea novicilor in ale internetului …

  3. Dan says:

    Eu sunt de cealalta parte a baricadei: am urcat timp de doua luni un site pe 5 keyword-uri bune si m-am ales cu multumesc: o, e mult dane 1000 de lei, na-i sa vezi, etc. Ulterior am aflat ca nu eram primul tapit..

    Poate de asta se inchid foarte multe firme de webdesign & SEO …

    Daca un site il fac in 2 ore si nu-mi pare rau de bani, la promovare treburile se schimba. Poti sa muncesti si 80 de ore la un proiect si nu iei nici un ban.

    NU INCERC SA JUSTIFIC VINOVATII (nu pe toti :)
    In concluzie promovarea online este greu cuantificabila, de aici dilema: am platit prea mult sau am muncit prea mult.

  4. Gabriel says:

    Buna seara,
    vreau pe acesta cale sa va multumesc de sfaturile pe care le faceti si le spuneti destul de clar pe intelesul tuturor. Nu sunt in domeniul crearii siteurilor desi am fost tentat in trecut sa-mi fac propriul site dar m-am ocupat de domeniul meu ”Inginerie”. Doresc si cer daca se poate asistenta din partea Dumneavoastra in cumpararea unui site de pe internet. Nu cunosc persoana detinatoare acestui site si nu pot inainta discutiilor in vederea tranzactiei deoarece nu stiu prea multe despre continutul siteurilor in interiorul lor.
    Va rog daca puteti sa ma ajutati in acest sens, cer pasii pe care ar trebui sa-i urmez pentru insusirea siteului respectiv unul de vanzari diverse. M-am gandit ca ar fi bine sa investesc o suma de bani pe care o pot recupera lunar in decursul a 2 ani sa spunem…!
    Daca aveti vre-o idee, un sfat prietenesc, eu va rog respectuos sa-mi spuneti.

    Stima si respect

    • Ion says:

      Salut Gabriel,
      Iti pot oferi cateva sfaturi pentru achizitionarea site-ului, dar te rog sa-mi trimiti un mesaj prin intermediul formularului de contact de aici de pe site in care sa imi spui cateva detalii (numele domeniului, pretul cerut de vanzator, etc.).

Lasă un răspuns către Dan Anulează răspuns

*