Cum am ajuns cu o pagina de Facebook in primele pozitii pe Google

Cum sa aduci o pagina de Facebook in primele pozitii pe GoogleDupa ultimele update-uri efectuate de Google, am observat ca tot mai multe pagini de Facebook ocupa pozitii fruntase in cautari. Una dintre explicatiile pentru aceste pozitionari este faptul ca Facebook are PageRank (PR) 10 si automat transfera la toate paginile din acest PR.

Iata ce pun cei de la Wikipedia despre PageRank:

„PageRank (expresie in engleza cu traducerea Rangul Page) este un algoritm de analiza al hiperlegaturilor din Internet, folosit de motorul de cautare Google pentru a acorda o pondere fiecarui element dintr-o multime de documente interconectate prin hiperlegaturi, cu scopul masurarii importantei relative in cadrul multimii. Daca pagina A contine un link (o legatura) catre pagina B, se presupune implicit ca A afirma despre B ca acesta este mai important, deci B trebuie sa fie mai bine cotat in clasamente. Cu cat exista mai multe legaturi calitative catre un site, cu atat PageRank-ul acestuia va fi mai mare si locul in clasament mai inalt. Coeficientul PageRank este un numar intreg care poate lua valori intre 1 si 10. ”  Sursa.

Deoarece se creeaza o confuzie mai ales in randurile incepatorilor, vreau sa lamurim de la inceput un anumit aspect, discutam despre pagini de Facebook si nu despre conturi personale.

Pentru a intelege mai bine ceea ce vreau sa iti transmit, voi prezenta si doua exemple. Unul va fi pe un cuvant cheie cu concurenta scazuta, iar celalalt pe un cuvant cu concurenta medie spre mare.

In primul exemplu este vorba despre o pagina personala care a ajuns pe pozitia 3 in Google la cautarea „Margo Cosmetics” din 850.000 de rezultate.  In imagine arata ca ar fi pe pozitia 2, dar intre timp a mai coborat o pozitie.

Pozitionare in motoarele de cautare

Pozitionare in motoarele de cautare

Exemplul cu numarul doi l-am gasit atunci cand am fost rugat de un prieten, sa verific pe ce pozitie se afla site-ul lui in cautari pe cuvantul „Reparatii calculatoare”. Asa am observat ca pe pozitia 5 din 1.650.000 de rezultate se afla tot o pagina de Facebook.

Pozitionare google

Pozitionare google

Exemplele ar putea continua, dar o sa ma opresc aici. In continuare vreau sa iti povestestec, ce actiuni am intreprins pentru a mari autoritatea paginii. Deoarece sunt mai multe task-uri de efectuat le-am impartit in doua categorii:

1) Task-uri in interiorul paginii

2) Task-uri in exteriorul paginii

Inainte sa prezint in detaliu cele doua categorii, te invit sa intri pe pagina ta de Facebook. Acolo deschizi tabul „Editeaza pagina” si intri la „Actualizeaza informatiile despre pagina”. Aceasta operatiune te ajuta sa observi mai usor ce modificari ai de efectuat.

1) Task-uri in interiorul paginii:

a) Odata ajuns pe pagina de actualizare a informatiilor, incepi sa completezi toate rubricile de sus in jos.

b) Primele doua rubrici sunt foarte importante. La „Nume” treci cuvantul cheie cel mai important sau o fraza foarte relevanta care sa contina si acel cuvant. Daca pagina a depasit deja 200 de fani numele nu mai poate fi schimbat.

c) In rubrica „Adresa web Facebook” intri la „Change web adres” si alegi un format de genul www.facebook.com/numepagina. Astfel personalizezi url-ul.

url pagina Faebook

url pagina Faebook

d) Completeaza toate rubricile si foloseste date reale.  Dupa ce termini, pagina „Despre” ar trebui sa arate ca aici.

e) Ar fi minunat daca reusesti sa adaugi continut de calitate zilnic. Din pacate pe pagina mea „Margo Cosmetics” nu am avut timp (am vreo 10 pagini) sa adaug continut regulat.

f) La rubrica „Scurta descriere” adauga si un link cu site-ul tau alaturi de cateva cuvinte. Aceasta rubrica este importanta deoarece apare pe pagina ta imediat sub fotografia de profil.

 2) Task-uri in exteriorul paginii:

                               PROMOVARE = EXPUNERE

Cu cat pagina ta va avea parte de mai multa expunere, cu atat se va bucura de mai mult succes. Este de preferat sa o expui in spatii care au legatura cu nisa ta, dar nu exagera cu promovarea pentru ca poti fi raportat pentru spam.

a) Adauga caseta de Like Box pe site-ul tau, daca ai blog sau un subdomeniu este bine sa o adaugi si acolo.

b) Distribuie link-ul paginii tale si pe celelalte conturi de Social Media. De asemenea unele dintre conturi iti permit sa afisezi pagina de Facebook in profil. Un exemplu concret este platforma Pinterest.

Profil Pinterest

Profil Pinterest

c) Adauga link-ul paginii in semnatura adresei de e-mail.

d) Daca oferi materiale gratuite, inscriptioneaza link-ul pe ele.

Informatiile de mai sus nu iti garanteaza avansarea in primele pozitii pe Google, deoarece aceasta depinde foarte mult si de alti factori (printre care vechimea si autoritatea site-urilor concurente). Totusi daca imi  urmezi sfaturile, poti obtine urmatoarele beneficii:

- Cresti numarul de fani.

- Cresti interactiunea fanilor cu continutul paginii.

- Directionezi mai multi vizitatori spre site-ul tau.

- Pagina ta va fi mai bine vazuta de catre motoarele de cautare  (daca concurenta nu este mare poate ajunge in primele pozitii).

- Oferind transparenta castigi automat increderea fanilor.

Aparent task-urile din acest articol luate fiecare in parte par lipsite de importanta, dar daca le asezi unul langa celalalt ai sa observi ca valoarea lor creste substantial.

Un prieten al meu Marius Vornicescu spunea: „Lucrurile de finete fac de cele mai multe ori diferenta.”

Cam atat am avut sa iti povestesc astazi, ne regasim saptamana viitoare cu un nou articol.

Comments

  1. Multumesc mult Ion! Atat mie cat si altor zeci, sute sau chiar miilor de persoane ne faci un mare bine oferindu-ne astfel de informatii utile, pentru care altii ar cere averi. Cu aceasta ocazie te rog mult verifica-mi adresele de facebook si poate poti sa-mi spui in mare, unde ar mai trebui sa lucrez sau ce ar mai trebui sa fac. Asta pe de-o parte, pe de alta parte, scrie te rog pe google „panouri radiante cluj” sau „panouri sunjoy cluj” sau „panouri radiante cu infrarosu cluj”. Sunt foarte curios cam pe unde ma aflu. Eu ma straduiesc foarte mult sa-mi promovez site-ul, dar din lipsa banilor, incerc sa gasesc solutii free. Iti multumesc!

    • Ion says:

      Salut Aurelian,
      Pe pagina despre becuri ai doar 10 fani ceea ce este foarte putin. Daca urmaresti cu atentie articolul de astazi vei gasi solutii pentru paginile tale.
      Am dat o cautare pe cuvantul cheie „panouri radiante Cluj” si te-am gasit pe pagina 2 la pozitia 8. Cu putina munca cred ca poti ajunge pe prima pagina.
      PS: Daca nu te descurci sa adaugi Like Box pe site, trimite-mi un mesaj prin intermediul formularului de contact si vedem cum facem sa te pot asista.

  2. Multumesc mult! Tocmai ce-am discutat cu persoana care mi-a creat site-ul si a zis ca incearca sa-mi creeze acel Like Box, doar ca e prin WordPress si nu stie daca se poate. Daca nu se descurca, am sa te rog pe tine Ion sa ma ajuti.

  3. Alexandra says:

    Ca intotdeauna: ESTI TARE!

  4. Dana says:

    Informatii EXTREM de bune, Ion, nu pot sa spun decat atat: Multumesc!

  5. Super tare articolul! Cel putin 2 lucruri nu le stiam si le-am pus deja in practica. Sincere multumiri.

  6. Smart says:

    Omul care citeste este informat, si la cate eu stiam, am mai aflat cate ceva nou, multumita tie. un articol foarte bun, ce te pune pe ganduri ;)

Speak Your Mind

*