Cateva pareri despre update-urile Google – Facebook si consecintele acestora

In aceasta perioada in care Google si Facebook isi schimba foarte des algoritmii, tot mai multe site-uri apeleaza la publicitatea platita. Si de unde se cumpara cea mai multa publicitate? Bineinteles ca tot de la cei doi giganti, de aici rezulta faptul ca toata nebunia cu schimbarea algoritmilor, este doar un pretext pentru a inchide robinetul cu trafic gratuit si al deschide pe cel cu trafic platit.

Daca in cazul celor de la Google multe site-uri nu au fost afectate de schimbarea algoritmilor, aceasta varianta nu a fost valabila si in cazul Facebook. Dupa ce ai muncit sau ai platit reclama pentru a strange pe pagina ta cateva mii de fani, acum te trezesti ca doar 3% dintre ei iti vad postarile. Daca vrei sa ai acces la un procent mai mare, trebuie sa platesti.

Datorita faptului ca detin monopolul asupra segmentului de piata in care activeaza, cele doua companii isi permit sa opereze modificari foarte des, chiar daca acestea au efecte negative asupra unora dintre parteneri.

Pe toate forumurile si grupurile de specialitate se discuta despre acest subiect, dar nimeni nu observa cu adevarat ce se intampla de fapt. Google si Facebook, la fel ca multe alte mari companii ale lumii, folosesc anumite strategii de marketing, pentru a te face sa devii clientul lor.

Ti-au oferit trafic „gratuit” (de fapt nu este gratuit pentru ca in schimbul lui ai livrat continut) pentru o perioada si ai inceput sa obtii un venit regulat. Tu, vazand ca treaba merge bine si ai un venit „stabil”, ti-ai marit cheltuielile, ai marit numarul de angajati (in cazul in care ai firma), eventual ai facut si un credit la banca.

Din acest moment oricand pot aparea problemele, robinetul cu trafic este inchis, iar tu ai de platit salariile angajatilor, facturile lunare si ratele bancare. Cum ar spune Robert Kiyosaki „Ai intrat in cursa sobolanului”. Pentru a mentine afacerea pe picioare, vei fi obligat sa apelezi la publicitatea platita.

Nu am scris acest articol ca sa te sperii. Vreau doar sa te pun in tema cu anumite situatii in care ai putea ajunge si tu la un moment dat. Atata timp cat site-ul tau primeste trafic dintr-o singura sursa, afacerea ta este intr-un permanent pericol si nu ai niciun control asupra ei.

Mare atentie! Am oferit acest exemplu pentru ca este cel mai relevant, dar ceea ce am scris pana acum se poate intampla cu oricare alta sursa de trafic. Iata ce am patit eu in urma cu 3 ani:

„Cumparasem de la cineva un sistem (nu intru in detalii tehnice), prin intermediul caruia directionam de pe Hi5 spre un site de-al meu cam 2000 de vizitatori zilnic. Acel trafic a fost monetizat si incepusem sa castig o suma destul de frumusica, asta fara sa depun prea mult efort.

Perioada de glorie a acestui mic business a durat doar 6 luni, pentru ca site-ul Hi5 a fost vandut, iar noii proprietari au schimbat interfata. Automat sistemul folosit de mine nu a mai functionat si m-am trezit cu o „gaura” in bugetul lunar. Aceasta a fost una dintre primele intamplari din mediul online care m-au facut sa constientizez cu adevarat cat de important este sa ai controlul asupra surselor tale de trafic/venit.

Practic, m-am trezit legat de maini si de picioare, in zadar am cautat solutii, pentru ca acestea nu au aparut. Cazul meu a fost unul fericit, pentru ca mi-am recuperat investitia si mult peste. Dar chiar si asa tot am fost destul de afectat o buna perioada de timp.”

Exemplele ar putea continua, dar m-am gandit ca ar fi util sa iti ofer cateva solutii, care te vor ajuta sa eviti situatii similare cu cele enumerate anterior.

1) Construieste-ti propria lista de abonati

Aceasta consider ca este cea mai buna solutie deoarece se afla 100% in controlul tau, daca reusesti sa strangi o lista

Lista abonati mailchimp

Lista abonati mailchimp

consistenta de abonati si ai o comunicare buna cu acestia, poti obtine rezultate remarcabile.

Multe companii mari din Romania au identificat acesta solutie si platesc intre 1 si 4 ron pentru fiecare abonat adus de afiliatii 2Parale. Iata cateva sugestii despre cum ai putea sa iti construiesti lista de abonati:

  • Adauga un formular de abonare pe site. Poti folosi mailchimp.com (este gratuit pana la 2000 de abonati).
  • Oferi diverse materiale in format electronic in schimbul adresei de e-mail.
  • Oferi cupoane de discount in schimbul adresei de e-mail.
  • Organizezi concursuri cu premii si una dintre conditiile de participare va fi inscrierea pe lista de abonati.

2) Creeaza continut unic si de calitate

Folosind aceasta metoda schimbarile de algoritmi de la Google iti vor afecta site-ul foarte putin sau chiar deloc. De asemenea, daca o aplici pe pagina de Facebook creste interactiunea cu fanii.

3) Foloseste-te de puterea videoclipurilor

Este bine stiut faptul ca materialele video au un impact foarte puternic asupra celor care le vizioneaza. Profita de acest impact pentru a transmite anumite mesaje si emotii potentialilor tai vizitatori. Creeaza si posteaza filmulete cu link in descriere pe Youtube, Dailymotion, Vimeo, etc. Este important sa te gandesti si la promovare ce include identitate video. Ce inseamna identitatea video? Un slogan video, un clip ce deschide orice tine de o prezenta video online.

4) Diversifica sursele de trafic

Cauta in permanenta surse noi de trafic, identifica site-urile din nisa ta si vezi cum ai putea sa directionezi vizitatori spre site-ul tau. Un studiu de caz gasesti aici.

5) Promovare continua

Foloseste doar metode si practici agreate de platformele pe care faci promovarea. Informeaza-te continuu despre aceste metode, daca nu ai timp sau nu te pricepi sa le pui in aplicare, apeleaza la un expert. Nu uita procesul de promovare nu se termina niciodata.

6) Fii tot timpul cu un pas inainte

Nu astepta sa te loveasca update-urile si abia atunci sa faci ceva pentru site-ul tau, s-ar pute sa fie prea tarziu. Pune in aplicare din timp metodele prezentate in acest articol sau altele cunoscute de tine.

In materialul de astazi am discutat despre schimbarile operate de cei doi giganti ai internetului (Google si Facebook) si despre cum poti evita ca site-ul tau sa fie afectat de aceste schimbari.

Chiar sunt curios sa imi povestesti daca site-ul tau, a fost afectat de update-uri si cum ai reactionat?

5 Comments
  1. Reply
    Alexandra martie 12, 2014 at 8:45 am

    Foarte bun articolul tau as zice chiar extraordinar de util , nu folosesc decat una din metodele tale care le-ai expus aici si iti pot spune ca nu numai ca nu am avut probleme nici cu google si nici cu facebook ci din contra ale mele bloguri au crescut foarte mult si nici nu stau cu teama ca voi avea probleme vreodata .
    Si am invatat ca si tine pe propria piele ce poti pati atunci cand incerci sa te pui cu acesti giganti facebook si google si din aceasta cauza de multe ori cel mai bine este sa incerci sa fii in pas cu ei si nu contra .
    Cred ca ar fi trebuit sa adaugi si cate ceva despre G+ care poate ca nu il folosesti momentan dar care iti spun sincer ca imi aduce mii de unici zilnic si este foarte bun .
    Succes in continuare si sper ca mai vii cu astfel de informatii .

    • Reply
      Ion martie 16, 2014 at 6:30 pm

      Foarte utila completarea.
      Multumesc!

  2. Reply
    Andrey martie 15, 2014 at 3:00 pm

    Eu unu am inceput sa ma axez mai mult pe G+ si Pinterest, pe facebook daca nu dai ceva bani pentru reclama nu te mai ajuta asa mult, plus ca pinterest a crescut destul de mult

  3. […] vorbim putin despre SEO off-site, pentru ca aici sunt schimbarile majore care ne pot pune site-ul pe prima pozitie in Google sau, dimpotriva, pe lista neagra. Daca ai un blog WordPress probabil si acum primesti o gramada de […]

  4. […] crearea unei liste de abonati am mai vorbit  in alte materiale  de pe site si o sa reiau subiectul de ori cate ori voi avea […]