4 motive pentru care nu iti recomand sa copiezi continut

4 motive pentru care nu iti recomand sa copiezi continutDe la o vreme se discuta tot mai mult despre valoarea pe care o aduce unui site continutul unic. Din pacate crearea de continut unic si de calitate cere timp si efort din partea celui care il creaza.

Astfel au aparut o multime de site-uri care copiaza continut, multi dintre proprietarii acestor site-uri nu realizeaza la ce riscuri se expun. Copiatorii de continut se impart in doua categorii, cei care fac acest lucru cu buna stiinta si doresc sa obtina profit din munca altor persoane, si cei care se afla la inceput in mediul online. Acestia din urma copiaza continut datorita lipsei de informatii.

Cand spun copiatori de continut ma refer in special la cei care dau copy/paste la articole, daca abordezi acelasi subiect cu un alt proprietar de site, dar prezinti subiectul cu cuvintele tale nimeni nu poate spune ca ai copiat.

In articolul de astazi iti voi prezenta 4 motive pentru care nu iti recomand sa copiezi continut, indiferent daca esti incepator sau avansat in mediul online. Cele 4 motive sunt urmatoarele:

1) Bun simt

Personal, consider ca este o regula de bun simt sa nu copiezi munca altora (exista totusi cateva exceptii despre care vom discuta putin mai tarziu). Nimanui nu iar conveni ca cineva sa-i copieze un articol de pe site, dupa ce a lucrat la el cateva zile.

2) Penalizare Google

Google a inceput sa penalizeze site-urile care copiaza continut. Acest lucru a inceput sa se intample o data cu lansarea algoritmului Panda.

„Google Panda este un algoritm lansat in februarie 2011 care evalueaza site-urile in functie de continut si de experienta vizitatorilor.”   en.wikipedia.org

3) Posibile consecinte

Ce se poate intampla atunci cand autorul afla ca ai copiat continut de pe site-ul lui? Raspunsul la acesta intrebare depinde foarte mult peste ce proprietar de site ai norocul sa dai. Iata cateva situatii aflate de la persoane pe care le cunosc personal (cu una dintre situatii m-am confruntat chiar eu) :

a) Autorul iti trimite un mesaj prin intermediul caruia te roaga sa stergi continutul de pe site sau sa adugi un link spre sursa de unde a fost preluat.

b) Te ameninta prin e-mail sau prin telefon (daca iti afla numarul)

c) Pune amenintarile in aplicare:

  •  Daca ai reclame Adsense pe site te raporteaza, iar cei de la Adsense iti pot bana contul.
  • Te raporteaza la firma de gazduire.
  • Iti floodeaza (inundarea si blocarea unui server cu un numar foarte mare de cereri) site-ul.
  • Poate scrie un articol negativ despre tine.
  • Te poate actiona in instanta. Anul trecut am fost foarte aproape sa patesc ceva asemnator cu cei de la Yahoo. Chiar nu stiu ce a fost in capul meu cand i-am permis programatorului sa utilizeze niste elemente grafice ale celor de la Yahoo. Mai multe detalii despre aceasta intamplare gasesti aici.

4) Imagine

Daca se duce vestea ca tu sau firma pe care o reprezinti se ocupa cu copierea de continut iti vei forma o imagine negativa in mediul online.

Cum am spus si la inceput exista si cateva situatii in care poti copia continut fara sa ai parte de consecinte negative:

  • Atunci cand ai acordul autorului (este o situatie in care se afla afiliatii si distribuitorii anumitor produse, dar si in aceasta situatie este recomandat sa adaugi o descriere unica a produsului).
  • Preluarea de citate cu precizarea autorului.
  • Preluarea de fragmente insotite de link spre site-ul autorului (Citarea unor surse de incredere in interiorul unui articol transmite un semnal pozitiv catre motorul de cautare Google).
  • Adaugarea de videoclipuri prin cod embed (acestea trimit link spre contul de Youtube al autorului).

Pentru ca am ajuns la finalul artiolului te rog sa imi spui daca ti-a trecut macar o data prin minte sa copiezi continut de pe alte site-uri.

Comments

  1. marian says:

    Forte bine ca pe unii ii penalizeaza din cauza copierii abuzive de continut.Mi se pare aiurea ca munca unui om sa nu fie apreciata.Daca s-ar penaliza totul iti spun sincer ca fiecare ar incepe sa se gandeasca ca in viata trebuie sa sustinem stilul unicat!

Speak Your Mind

*