2Parale.ro

4 elemente usor de aplicat care te ajuta la SEO

4 elemente usor de aplicat care te ajuta la SEO

Pana acum am evitat sa scriu articole despre SEO pentru ca nu ma consider specialist in acest domeniu. Elementele despre care voi vorbi astazi sunt usor de aplicat si le-am identificat inca de acum un an. M-am hotarat sa vorbesc despre ele datorita faptului ca au fost utilizate si au adus rezultate atat pe acest site cat si pe altele.

La prima vedere par niste chestii fara importanta, dar dupa ce le pui una langa alta ai sa observi ca pot aduce un plus foarte mare site-ului tau. Daca tot am deschis subiectul te invit sa trecem in revista cele 4 elemente si sa vedem cum te pot ajuta ele:

1) Formatarea textului

O greseala foarte frecventa este postarea intregului text intr-un singur bloc compact. Din pacate am observat aceasta greseala atat pe site-uri cat si in carti tiparite la edituri cunoscute. Chiar ma intrebam, oare cei care se ocupa de asezarea in pagina chiar nu stiu ca blocurile mari de text sunt mult mai greu de parcurs si obosesc cititorul?

Ca sa fiu sincer pana la capat la fel procedam si eu in urma cu 2-3 ani. Asta s-a intamplat pana cand am aflat de la cineva care a lucrat in presa, ca atunci cand vizitatorii vad un bloc mare de text se „sperie” si au tendinta sa inchida automat pagina.

Din acest motiv iti recomand sa spargi textul in blocuri mai mici. In plus, este bine sa folosesti subtitluri, iar acestea sa fie numerotate.

Atunci cand ai de scos ceva in evidenta utilizeaza caractere bold sau italic. Cu cat textul unui articol este mai bine formatat cu atat exista mai mari sanse ca vizitatorul sa il citeasca pana la sfarsit.

Probabil te vei intreba: „Si cu ce ma ajuta pe mine chestia asta la SEO?”.

Foarte simplu, prin formatarea textului trimiti spre Google 2 semnale pozitive. Primul se datoreaza faptului ca Google iubeste textul formatat si va tine cont de asta, iar al doilea va fi transmis de catre vizitatorii care vor petrece mai mult timp de site-ul tau.

Un rol important il are aici si calitatea continutului, de aceea iti recomand sa nu fii zgarcit cu informatiile atunci cand creezi un material.

2) Interactiunea cu vizitatorii:

Interactiunea cu vizitatorii este un factor extrem de important pentru ca in afara de SEO te ajuta si la partea de PR. Aceasta poate avea loc in mai multe moduri.

a) Prin comentarii

Interactiunea prin comentarii este cea mai valoroasa deoarece prin intermediul ei poti comunica intr-un mod transparent si direct cu vizitatorii site-ului tau.

b) Prin like, share, tweet, g+

Distribuirea continutului pe retelele de socializare este  benefica din punct de vedere SEO.

c) Prin sisteme de rating

Cu ajutorul unui sistem de rating utilizatorul poate un calificativ (intre 1 si 5 stele) continutului de pe site.

d) Prin e-mail

Interactiunea cu vizitatorii tai prin e-mail este extrem de benefica pentru ca acestia se pot transforma in orice moment in clienti. In continuare iti voi spune o chestie foarte interesanta aflata de la Chris Munch (expert SEO la nivel international). Daca in formularul de contact de pe site-ul tau utilizezi o adresa de Gmail, toate mesajele primite prin intermediul formularului vor fi vazute automat de Google, iar site-ul va fi punctat pozitiv pentru asta.

Poti creste interactiunea cu vizitatorii site-ului tau doar daca ii incurajezi tot timpul sa faca asta si le pui la dispozitie butoane care ajuta la distribuirea continutului in social media. Evident de pe site-ul tau nu ar trebui sa lipseasca un modul de comentarii.

 3) Formular de abonare

Despre crearea unei liste de abonati am mai vorbit  in alte materiale  de pe site si o sa reiau subiectul de ori cate ori voi avea ocazia. Cu cat ai mai multi abonati (potentiali clienti) pe site cu atat vei avea un succes mai mare.

Ca sa intelegi cat de puternica este aceasta unealta iti voi oferi si un exemplu concret. In zilele in care postez un articol pe site si il trimit abonatilor traficul se dubleaza, iar uneori chiar ajunge sa se tripleze.

Cresterea numarului de vizitatori ajuta la urcarea site-ului in clasamentul Google pe diverse cuvinte cheie. De asemenea, Google vede ip-urile vizitatorilor care se intorc regulat pe site si ia in considerare aceste actiuni ca pe un element pozitiv.

Pentru a crea o lista de abonati pe site-ul tau iti recomnd sa utilizezi Mailchimp sau Aweber.

4) Modul de navigare usoara

Modulul de navigare usoara te ajuta sa mentii mai mult timp vizitatorii pe site. De obicei este implementat in partea de jos a paginii (il poti vedea si la sfarsitul acestui articol) si ofera posibilitatea vizitatorului de a viziona produse sau articole din aceeasi categorie.

Adaugarea unui astfel de modul poate fi facuta cu ajutorul Link Within sau daca utilizezi platforma WordPress poti instala pluginul nrelate Related Content. Asa cum am precizat si la primul punct mentinerea vizitatorilor pe site o perioada cat mai lunga de timp este perceputa ca un semnal pozitiv de Google.

Acestea au fost cele 4 elemente despre care am vrut sa iti vorbesc in articolul de astazi. Mi-am propus ca pe viitor sa mai scriu articole despre SEO, dar o voi face doar daca o sa identific metode care aduc rezultate si sunt usor de implementat.

PS: Pentru nelamuriri si intrebari astept comentarii mai jos.

Comments

  1. dorin roc. says:

    Super Tare ! Scurt si la obiect ! Felicitarile mele domnule Ion P. !
    Sincer, ar trebui sa scrieti si o carte despre ce si cum se face SEO professional , as fi gata sa dau destul de mult ptr un asemenes material , cu singura conditie , aceea de a avea acelasi pragmatism si profesionalism ca si acest articol ! Se vede ca stiti ce faceti si despre ce vorbiti . Cu respect Dorin R. !

    • Ion says:

      Dorin, multumesc pentru aprecieri! Asa cum am spus si la inceputul articolului nu sunt un specialist SEO, dar o carte cu sfaturi pentru incepatori cred ca as putea sa scriu.

  2. StrugaruI says:

    Ai dreptate dar nu în totalitate!
    „Asta s-a intamplat pana cand am aflat de la cineva care a lucrat in presa, ca atunci cand vizitatorii vad un bloc mare de text se “sperie” si au tendinta sa inchida automat pagina”.

    Pentru ca un vizitator să fie mulțumit fontul trebuie să fie destul de mărișor ( 12-13/verdana-arial cred că e perfect).
    Nu cred că se sperie vreun cititor; problema e că lumea e plictisită să tot vadă titluri sau în cadrul articolelor chiar, diverse cuvinte ca: senzațional, exclusiv (scrie cu 20 dacă se poate) etc. iar în spatele acestor cuvinte să se afle un mare rahat. Probabil asta este motivul pentru care lumea închide repejor pagina respectivă!

    În rest, foarte bun articolul!
    Numai bine!

Lasă un răspuns către Ion Anulează răspuns

*