10 criterii care te ajuta, sa iti alegi partenerii in afacerile online

Parteneri de afaceri onlineDe curand m-am intalnit cu un prieten la o bere si din vorba in vorba am ajuns, sa discutam despre afacerile online.

Eu am punctat faptul ca cele mai reusite tranzactii, le-am facut cu persoane total necunoscute, iar el mi-a povestit, cum a ajuns, sa se certe cu un var de-al lui din cauza unei pagini de Facebook. Dupa ce l-a ajutat e acesta sa isi ridice pagina la 100.000 de fani, drept rasplata i-a fost taiat acesul in panoul de administrare.

Sincer sa fiu si eu am patit cateva intamplari asemanatoare, de cate ori am inceput un proiect nou cu o persoana apropiata, aproape de fiecare data am iesit in pierdere.

Totusi subiectul acestui articol este altul, nu doresc, sa ma plang  ci dimpotriva. Iti voi oferi cateva criterii, dupa care poti selecta  partenerii din mediul online, indiferent daca sunt persoane cunoscute sau necunoscute.

Criteriile de mai jos le-am folosit si eu in ultimii 4 ani si peste 90% dintre colaborari sau incheiat cu succes. Acestea sunt urmatoarele:

1) Cautare pe Google

2) Portofoliu

3) Ce spun altii

4) Convorbire telefonica

5) Verificare site

6) Incepi colaborarea cu tranzactii mici

7) Vechime in domeniu

8) Afla cine este fondatorul sau managerul companiei

9) Dovezi de plata

10) Pasiunea

Acum dupa ce am vazut care sunt cele zece criterii, voi incerca pe cat posibil, sa iti ofer si cate un exemplu concret pentru fiecare in parte.

1) Cautare pe Google:

O simpla cautare pe Google te poate scuti de multe batai de cap. Cautarea o faci dupa numele persoanei de contact sau dupa numele firmei. De asemenea poti cauta dupa numarul de telefon sau dupa pseudonim.

De cele mai multe ori dupa ce aplici aceasta metoda, afli indeajuns de multe uinformatii, astfel incat iti dai seama daca merita, sa demarezi colaborarea cu firma sau persoana in cauza.

Totusi exista posibilitatea sa nu obtii informatiile dorite  si atunci pui in aplicare metodele de la punctele urmatoare.

2) Portofoliu:

In momentul in care doresti sa achizitionezi un serviciu, este indicat sa vezi, ce a mai lucrat viitorul partener si pentru cine. Normal ar fi sa iti prezinte el portofoliul, dar daca  nu o face, il ceri tu.

3) Ce spun altii:

Pe foarte multe site-uri am vazut ca exista o rubrica speciala de testimoniale. Acest aspect trebuie tratat cu mare atentie pentru ca exista si marturii false. Veridicitatea lor o poti afla in doi pasi simpli:

a) Verifici daca persoanele care au trimis testimoniale  sunt reale.

b) Contactezi 1-2 persoane si le ceri referinte.

4) Convorbire telefonica:

O convorbire telefonica poate lamuri multe aspecte legate de o eventuala colaborare. Desigur acolo unde este posibil iti recomand, sa te intalnesti cu viitorul partener la o cafea.

O discutie autentica fata in fata, este cea mai buna modalitate de comunicare. Pe de alta parte daca partenerul se afla in afara Romaniei, te poti folosi de Skype.

5) Verificare site:

Probabil si tu primesti oferte de la diverse persoane, care doresc sa iti vanda publicitate pe anumite site-uri. Un utilizator a postat de curand, pe un forum unde eu activez ca si moderator, un mesaj in care mentiona, ca a platit publicitate pe un site si nu a primit nimic in schimb, deoarece persoana care a incasat banii, nu era proprietarul site-ului.

Pentru a evita o astfel de situatie, te poti folosi de aceasta unealta. Cu ajutorul ei vei afla cine este proprietarul domeniului si cateva date personale ale acestuia. In afara de asta poti vedea, cand a fost achizitonat domeniul si unde este inregistrat.

Daca datele sunt false sau proprietarul prefera sa le tina ascunse, atunci apare un semn de intrebare.

verifica site cu whois

verifica site cu whois

6) Incepi colaborarea cu tranzactii mici:

Aceasta modalitate implica un risc foarte mic si iti ofera posibilitatea, sa testezi in timp calitatile si defectele partenerului.

Cu un partener din Timisoara am inceput colaborarea cu o prima tranzactie in valoare de 50 euro. In timp am ajuns la tranzactii de cateva mii de euro, toate astea fara sa ne fi cunoscut personal.

7) Vechime in domeniu:

Am ales, sa vorbesc despre acest subiect, pentru ca in ultima perioada au inceput sa apara, ca ciupercile dupa ploaie tot felul de sisteme de afiliere si mlm. Sa nu intelegi gresit, eu nu sunt impotriva acestor sisteme, chiar am scris un articol despre afiliere, dar te sfatuiesc,  sa alegi cu mare grija partenerul intr-o astfel de afacere.

Ca sa intelegi mai bine, de ce iti dau acest sfat, o sa iti ofer doua exemple concrete.

a) Un prieten de-al meu a lucrat intr-un sistem mlm, unde a fost foarte activ si a reusit sa isi dezvolte o retea destul de mare. Din pacate dupa doi ani compania a dat faliment, iar el a ramas cu buza umflata.

b) In urma cu aproximativ un an si jumatate m-am inscris intr-un sistem similar cu Vivasms. In momentul in care mai multi dintre utilizatori am atins plafonul de plata (50 euro), am fost informati, ca nu se mai pot retrage banii, iar de suma respectiva putem achizitiona un produs digital.

Sfatul meu este sa te implici in parteneriate cu firme serioase, care au ceva vechime in domeniul respectiv si isi exprima foarte clar intentiile de viitor.

8) Afla cine este fondatorul sau managerul companiei:

Multe companii au ca si fondator sau manager o persoane cu autoritate foarte mare intr-un anumit domeniu. Acest amanunt iti poate oferi un plus de siguranta si indica o  posibila colaborare de succes.

9) Dovezi de plata:

Cand cineva iti propune, sa te inscrii pe link-ul lui de afiliat, in nu stiu ce afacere din care o sa te imbogatesti. Primul lucru pe care il faci, este sa-i ceri o dovada de plata.

Aceasta poate sa fie o factura, un extras de cont sau un print screen din contul de Paypal. Daca nu exista o astfel de dovada, ar fi bine sa spui „pas”.

dovada de plata 2parale

dovada de plata 2parale

10) Pasiunea:

Am lasat acest criteriu la final, pentru ca din punctul meu de vedere este cel mai important. Daca partenerul tau este pasionat de munca lui, sunt sanse foarte mari sa aveti o colaborare de succes. Tot timpul vei primii sprijin si informatii suplimentare din partea lui.

Pentru ca am ajuns la final, iti voi povesti pe scurt o intamplare reala din viata mea.

Pe la sfarsitul lui 2009 m-am hotarat, sa imi fac un site de anunturi. Desi aveam doua cunostinte, care lucrau in domeniu (programare), am preferat sa apelez la o persoana total necunoscuta.

Primul contact cu acesta persoana l-am avut, in urma unei oferte de publicitate primita pe mail. In oferta era inclus si un site de anunturi, care mi-a placut foarte mult.

Am discutat cu proprietarul la telefon si am stabilit o intalnire, pentru ca doream, sa cumpar reclama pe acel site. Ne-am intalnit, am incheiat tranzactia cu succes, iar la sfarsit l-am intrebat, daca nu cumva ar vrea, sa vanda site-ul de anunturi.

A raspuns ca nu il vinde, dar poate sa imi faca altul de la zero. Dupa ceva negocieri pretul a fost stabilit la 1400 de euro si a ramas sa ma hotarasc, daca pornim colaborarea. Fiind vorba de o suma destul de importanta, odata ajuns acasa am inceput, sa caut informatii pe Google despre viitorul partener.

Informatiile gasite mi-au confirmat, ceea ce stiam si de la el, faptul ca lucra la un post de radio foarte cunoscut. Acest amanunt mi-a dat un plus de incredere, dar ceea ce m-a convins sa incep parteneriatul, a fost de fapt pasiunea cu care imi vorbea aceasta persoana despre site-uri si despre promovarea lor.

Mi-am dat seama, ca in acel moment era cel mai potrivit partener pentru mine si chiar asa a fost.

In incheiere sper, sa iti fie de folos aceste informatii si te invit, sa imi lasi un comentariu mai jos, in care sa imi spui, cum iti selectezi tu partenerii in afacerile online.

Comments

  1. cristina says:

    Multumim din suflet pentru informatiile pretioase ce ni le dai. Sa ai o zi buna si asteptam si noi articole.

  2. Claudia Dia says:

    Bravo!

    Articolul e foarte bine structurat si prezentat iar informatia e transparenta, clara, aplicabila 100%. Totul imi e de un real ajutor si confirma, inclusiv, ceea ce incerc si eu – de cateva luni – in identificarea partenerilor de afaceri!

    Multumesc! Tine-o tot asa!

    SUNT CU OCHII PE TINE!

Speak Your Mind

*